ارتباط

جهت ارتباط با اینجانب، می‌توانید سؤالات خود را در پایین همین صفحه درج کنید. برای دریافت پاسخ نیز به همین صفحه مراجعه و پاسخ خود را در ذیل سؤال خود، دریافت کنید.

برای ارتباط با پشتیبانی وبگاه نیز می‌توانید از کلیدهای زیر استفاده کنید:

183 دیدگاه. جدید

  • ادام الله ظلک الظلیل علی رئوسنا محبی القرآن و لغته و تلاوته و رزقنا الله لقاک و اطال الله بقاک و من کل سوء وقاک ایها المحقق البصیر و ذو بیان رحیق و علم سدید و العالم الذي ینبغی ان یشد الیه الرحال.
    شکرا جزیلا من اجابتکم مسئلتی في اقل ساعه .

    محبکم من طبرستان : لَیالی

    پاسخ
  • آذربایجانی
    4 اسفند 1402 10:26

    جناب استاد چگونه می توان به فایل ورد قرآن طبق مصاحف قرون اولیه ( بدون زیر و زبر و نقطه – نیز مصحف نقطه گذاری شده طبق قرائت مرسوم امروزی بدون علامات زیر و زبر ) دست یافت و یا خرید؟ ! ( مانند انکه دکتر مستفید در مصاحبه تلویزیونی سال 1399 در صفحه تلویزیون نشان می دادند!)

    پاسخ
    • پشتیبانی
      13 فروردین 1403 22:12

      لطفا با مرکز طبع و نشر تماس بگیرید. شاید در این رابطه بتوانند راهنمایی کنند:
      02188153551

      پاسخ
    • سلام. بنده اجزا ۲۶ تا ۳۰ را چند سال قبل تهیه کرده بودم. آیا اگه جلد ۱ تا ۵ درمحضر خورشید را بخرم مجموعه من کامل است؟

      پاسخ
      • سلام. بله فعلا کامل میشه. البته این مجموعه یک جلد دیگه داره که هنوز تدوین و چاپ نشده است.

        پاسخ
      • سلام / لطفا بهترین وقف و بهترین ابتدا در آیه فجائته احدیهما تمشی علی استحیاء قالت….. را بیان فرموده و بفرمائید جمله تمشی علی…. صفت است برای اِحدی (اگر این اسم را نکره مقصوده بدانیم) بر اساس قاعده الجملات بعد النکرات صفات؟؟ یا حال است از برای جائت؟؟
        با تشکر: لیالی از مازندران

        پاسخ
        • پشتیبانی
          30 خرداد 1403 22:57

          پاسخ استاد:
          سلام علیکم
          “تمشي علی استحياء” حال است برای “احداهما”. و “علی استحياء” متعلق است به “تمشي” و نه “قالت”،
          لذا وقف روی “استحياء” و شروع از “قالت” از باب وقف “بیان” مناسب است.

          پاسخ
          • ناشناس
            24 مهر 1403 10:12

            سلام علیکم جناب استاد
            به نظر میرسه علی استحیاء حال دوم باشه و ظرف مستقر متعلق به عامل محذوف. حال از ضمیر در تمشی و یا جاءت. در این صورت معنا هم بهتره.

          • پشتیبانی
            8 آذر 1403 19:48

            پاسخ استاد:

            سلام علیکم
            بله، تعبیر من دقیق بلکه صحیح نبود.
            “علی استحياء” متعلق است به “کائنة” که حال از فاعل “تمشي” یا “جاءت” است.
            منظورم این بود که حال از فاعل “قالت” نیست.

  • منا سادات ضیاییان
    7 بهمن 1402 09:41

    سلام
    بسیار ممنونم از بابت پاسخ جامع به مساله ی حجاب
    سوالی داشتم در رابطه با ولیضربن بخمرهن که آیا می توان به این صورت معنا کرد که خمرشان را از روی سرشان بر روی سینه شان قرار دهند یعنی روی سرشان نباشد و فقط روی سینه شان باشد ؟
    و آیا خمر معنای چفیه می دهد ؟ (آنچه مردان عرب برای حفاظت از آفتاب و گرد و خاک بر سر می گذاشتند)

    پاسخ
  • ناشناس
    20 دی 1402 19:20

    سلام بر استاد، سوالی در مورد آیه شریفه ۲۸۵ سوره بقره داشتم. اینکه چرا واژه “والمومنون” فتحه دارد و نه همچون کلمه “الرسول” ضمه با توجه به اینکه در معانی اینطور ترجمه شده که “پیامبر به آنچه که بر او از جانب پروردگارش نازل شده ایمان دارد و مؤمنین هم همینطور. مگر فاعل نباید ضمه بگیرد.
    اگر در مورد معنی کلمه “کل” که بعد از آن آمده و تنوین دارد هم توضیحی بدهید ممنون. اینکه آیا معنی نکره دارد و باید “هرکسی” ترجمه شود یا به معنی “همه” است و اینکه به المومنون اشاره دارد یا به مجموع الرسول و المومنون.
    با تشکر فراوان

    پاسخ
    • پشتیبانی
      18 بهمن 1402 09:06

      سلام علیکم
      پاسخ استاد:

      پاسخ
  • دولت آبادی
    6 فروردین 1402 23:52

    باسلام و احترام

    جنبا آقای دکتر مستفید چنانچه جلسه قرآن دارید ممنون میشم بفرمایید چه زمانی هست تا مزاحم شوم.ممنون

    پاسخ
    • پشتیبانی
      8 فروردین 1402 11:32

      سلام بر شما
      استاد چنین جلسه‌ای ندارند.

      پاسخ
    • ناشناس
      11 مهر 1402 13:38

      سلام و عرض ادب خدمت دکتر و دست‌اندرکاران این سایت پربار ضمن تبریک تولد خاتم نبی سوالی از خدمتتان داشتم و اینکه فال‌های صوتی سوره بقره که همان توضیحات لغوی و ادبی جناب آقای دکتر است �ونه می‌توانم به آنها دسترسی داشته باشم راهنمایی بفرمایید ممنون خدانگهدار

      پاسخ
      • پشتیبانی
        12 مهر 1402 21:53

        سلام بر شما. متشکرم. بنده هم تبریک عرض می‌کنم. متأسفانه فایل صوتی برای این قسمت از اثر استاد مستفید وجود نداره.

        پاسخ
      • فاطمه
        27 دی 1402 21:49

        با سلام و احترام خدمت استاد مستفید و پشتیبان های محترم گروه.من به دنبال تفسیر قرآن گویا میگشتم که با تفسیر استاد روبرو شدم و بسیار بر دلم نشست ؛ اما فقط تعدادی محدود از سور آخر قرآن را تفسیر کردند ؟ آیا استاد سور دیگر قرآن را تفسیر صوتی انجام دادند؟ و چگونه قابل دسترسی هست؟ البته که افراد دیگر نیز تفسیر صوتی دارند اما من تفسیر ایشون رو ترجیح میدم. موفق باشید.ممنون

        پاسخ
        • پشتیبانی
          18 بهمن 1402 17:48

          سلام بر شما
          متأسفانه فعلاً فقط همین سوره‌ها تفسیرشون ارائه شده. جز این‌ها فقط توضیحات لغوی‌ادبی در محضر قرآن کریم هست.

          پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up